Druk druk druk - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Rachèl Boreas - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Rachèl Boreas - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Door: RachelBoreas

Blijf op de hoogte en volg Rachèl

12 Mei 2012 | Griekenland, Athene

Het is alweer, of ik kan beter zeggen pas, de 6e dag vandaag. En er is de afgelopen dagen heel veel op me af gekomen. Zoals jullie hebben kunnen lezen, zijn Daily en ik al meteen de dag nadat we zijn gearriveerd hier begonnen met onze stage.
Woensdag hebben we ook nog samen gewerkt en zijn we in de middag met Mrs. Darzentas en Mr. Manoli, de eigenaren van Fanari Villas, naar de hoofdstad (Fira) geweest. Hier zijn we naar het gemeentehuis geweest waar we een soort van burgerservicenummer hebben gekregen, zodat we staan ingeschreven hier in Santorini. Ook hebben we een soortgelijk persoonlijk nummer gekregen voor in Oia. En we hebben een bankrekening moeten openen waar we het geld van onze stage op gestort krijgen. Op dat gebied voel ik me dus redelijk ‘ingeburgerd’.

Donderdag zijn Daily en ik begonnen met onze eigen diensten. Ik heb deze week de ochtenddienst van 07:30u tot 15:30u en Daily de avonddienst van 15:20u tot 22:00u of 23:00u.
Allereerst begin ik met alle kamers te openen die niet bezet zijn, zodat er frisse lucht binnenkomt. Alle duren en ramen moeten dus opengemaakt worden. Er zijn veel trappen in het hotel dus ik zie het maar als een goede workout aan het begin van de dag. Hierna maak ik samen met de manager, mijn begeleider, de ‘servicelists’ voor de ‘girls’. Hiermee wordt bedoeld de schoonmaaklijst van de kamers voor de housekeeping. De housekeeping wordt aangestuurd door de receptie. Het is belangrijk om te weten met welke kamers ze klaar zijn en welke ze gaan schoonmaken. Goede communicatie is dus heel belangrijk. Hierna ga ik ontbijten, in het hotel natuurlijk. En daarna worden andere werkzaamheden verricht zoals het noteren van de ‘arrivals’ en ‘departures’ van die dag, arrivals wegwijs maken/informeren en begeleiden naar hun kamer, telefoontjes aannemen, taxi’s bestellen voor de arrivals of departures, boeken van excursies, het te woord staan van gasten en klanten, etc. Je moet in ieder geval goed kunnen multitasken en improviseren.

Het gaat met ups en downs. Gisteravond was het vrijdagavond en ik lag al om 21:00 NL tijd (hier is het een uurtje later) in bed… Ik ga de weekenden thuis wel erg missen.
Ik ben nog steeds aan het wennen aan alles om me heen; de cultuur, omgeving, taal, mensen. Stageplek en alles daaromheen. Appartementje wat leuk is, maar erg klein met weinig opbergruimte. Heb m’n draai nog niet helemaal gevonden maar dat heeft tijd nodig natuurlijk. Ik laat het maar op me afkomen en denk er niet teveel bij na.

Gister, vrijdag dus, hadden Daily en ik een dagje vrij gekregen en zijn we een boottocht gaan maken. Vooral ook, zodat we de gasten kunnen vertellen wat deze inhoud. Allereerst zijn we opgestapt bij Ammoudi Bay, dat is de soort van baai die je kunt zien op de foto’s, onderaan in Oia. Bij Fira zijn we gestopt want dit was nog een opstapplaats. En toen zijn we naar de ‘Volcano’ gevaren, waar je €2 moest betalen wou je hier iets van zien, afzetters. :p Het was wel de moeite waard. Het uitzicht was natuurlijk weer super mooi en ja je loopt toch op een vulkaan… Hierna zijn we gestopt bij ‘Hot Springs’, waar we 20 minuten konden zwemmen. Het zeewater was ijssskoud maar als je moest naar de kant zwemmen waar het water 22 graden was, daar kon je ook ‘staan’, maar dat was beetje glad en pijnlijk door de stenen. Alles was oranje door soort van mos en modder.
Tot slot zijn we naar het eiland dat je kunt zien tegenover Santorini, genaamd ‘Thirasia’, gevaren. Je kon lopen naar de top, en dat wil hier zeggen, 300 of meer trappen naar boven… maar dat hebben we (helaas) niet meer gedaan. We zijn ons onder op een terrasje gaan zitten en hebben daar gewacht tot de boot weer terug ging.
Was een leuke, maar ook weer vermoeiende dag.

Zooo, nu hebben jullie weer wat te lezen!

Kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Rachèl

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 10435

Voorgaande reizen:

07 Mei 2012 - 10 Oktober 2012

Santorini

Landen bezocht: