Het einde komt in zicht... - Reisverslag uit Santorini, Griekenland van Rachèl Boreas - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht... - Reisverslag uit Santorini, Griekenland van Rachèl Boreas - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht...

Blijf op de hoogte en volg Rachèl

12 September 2012 | Griekenland, Santorini

Cherete! :)

Nog 18 werkdaagjes en nog 22 dagen voordat ik weer terug thuis ben. 2 oktober gaan Daily en ik met de boot naar Athene waar we 2 dagen blijven en 4 oktober landen we om 23:50u op Schiphol. Heb hele dubbele gevoelens! Natuurlijk ga ik Santorini missen, het eiland is geweldig! Heeft zoveel te bieden.. maar ben ook blij om weer lekker thuis te vertoeven!

Twee weken geleden zijn mijn pappie en mammie een weekje op bezoek geweest. Wat was het fijn om ze weer te zien en vast te houden! 4 maanden is toch wel een hele tijd, maar vanaf het eerste moment was het weer vertrouwd. Ik had deze week ook 4 dagen vrij, 3 achter elkaar en nog een extra dag op de verjaardag van mam. 4 heerlijke dagen, maar die week is echt te snel omgevlogen. We hebben veel ondernomen! We zijn twee avondjes naar Fira geweest, twee avonden in het dorp, een avond naar Kamari. We hadden twee scooters gehuurd voor een dagje dus waren we naar de andere kant van het eiland gereden. Onderweg is het moeilijk om niet naar het uitzicht te blijven kijken maar op de weg blijven letten hier is een must! Zodra ze je kunnen inhalen doen ze het, of het nu veilig is of niet. Op mama's verjaardag, de dag voordat ze weer naar huis gingen, hebben we een boottrip gemaakt op de catamaran. Papa en ik hadden dit stiekem georganiseerd, ze wist van niks en had niks in de gaten! We waren die dag vantevoren naar Ammoudi gelopen en daar gezwommen in de zee, daarna zijn we op een terrasje gaan zitten waar we nog een uur moesten blijven zitten voordat de boot zou komen. We moesten de tijd dus rekken maar mama was nogal ongeduldig en wou naar het strand, want daar zouden we dus 'heengaan'. Toen hebben we haar maar de tickets laten zien. Ze was wel verrast gelukkig :) De boottrip was erg relaxed en ik had eindelijk de sunset vanaf het water gezien, was weer eens een andere ervaring.
Het afscheid was weer even emotioneel, had graag m'n koffers gepakt en mee naar huis gegaan, maar ja de laatste 5 weekjes waren nog wel te overzien.

Twee dagen nadat m'n ouders vertrokken waren hadden we op stage te horen gekregen dat we vanaf 1 oktober naar huis mogen. Ik had zolang gewacht om dat te horen!!! En was dan ook super blij.
Nu het einde steeds meer in zicht komt, realiseer ik me pas dat ik dit plekje toch als 'thuis' beschouw. De stage is zwaar geweest afgelopen paar maanden; veeel uren gemaakt, veel kritiek gekregen (de mensen hier zijn erg zuinig met complimentjes maken), veel druk omdat de service 100% goed moest zijn enz.. Maar wel een goede leerschool! En ondanks alles, ben ik er wel achter gekomen dat ik het werk zelf echt leuk vind! Je ontmoet mensen over de hele wereld met ieder hun eigen verhaal, ervaringen etc. Het is fijn om mensen tevreden te stellen d.m.v. bijv. klachten op te lossen, daar zit namelijk een uitdaging in. Het werk is iedere dag anders omdat je iedere dag met andere mensen te maken krijgt. Dat is leuk.

Voor nu, ga ik nog 18 dagen genieten van het zonnetje, de omgeving en mijn stage afronden!
Kusjessss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Santorini

Rachèl

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 1798
Totaal aantal bezoekers 10441

Voorgaande reizen:

07 Mei 2012 - 10 Oktober 2012

Santorini

Landen bezocht: