Nog 160 dagen te gaan! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Rachèl Boreas - WaarBenJij.nu Nog 160 dagen te gaan! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Rachèl Boreas - WaarBenJij.nu

Nog 160 dagen te gaan!

Door: RachelBoreas

Blijf op de hoogte en volg Rachèl

21 Mei 2012 | Griekenland, Athene

Yes! :D Ik heb eindelijk een plekje gevonden in de keuken van 't appartementje waar ik WI-FI heb! Is echt wel heel fijn, want nu hoef ik niet telkens meer met de laptop naar het hotel te lopen en kan ik privé-skypen, beter! :)

Er zijn nu precies twee weken om. Voor mijn gevoel lijkt het veel langer, maar dit komt doordat ik nu in een soort van dagelijks ritme zit. (Dagelijkse sleur zal ik het maar niet noemen..)
Het begint allemaal stapje voor stapje wat meer te wennen hier. Het werk in het hotel en het leven opzich. Ik weet nu beter met mijn vrije tijd om te gaan. Gelukkig heb ik afentoe eens samen vrij of dezelfde werktijden met Ilze of Denise, zodat we gezellig samen iets kunnen gaan doen. Daily en ik krijgen namelijk nooit samen vrij omdat er maar één receptionist werkt (Nicola, onze begeleider), waardoor hij dus anders de hele dag aanwezig moet zijn, wat betekent van 07:30u tot 23:00u. Stom geregeld, maargoed.

Afgelopen zaterdag zijn Ilze en ik naar het plaatsje Kamari geweest. Eerst moeten we 20 minuten met de bus naar Fira en vanuit daar overstappen en nog eens 10 minuten naar Kamari. Er is een strand, jeej! En een hele gezellige boulevard met leuke restaurantjes/cocktailbars/lounges/winkeltjes etc. Ze hebben zelfs de hele avond 'Happy Hour', wat betekent €5 per cocktail. Dat zijn tenminste redelijke prijzen tegenover €13 tot wel €18,50 voor een cocktail in Oia..
De mensen daar zijn ook erg hartelijk, maar natuurlijk ook een beetje vervelend omdat ook wij toeristen zijn. We hadden net een broodje gegeten toen zo'n man bij een restaurantje tegen me zei: 'You look very hungry'! Uhu..
Het was wel echt een relaxed middagje. 's Avonds nog wat gedronken met ons vieren en dat was mijn 'weekend'.

Zoals overal waar je ook heengaat, zie je hier overal chinezen/japanners? (ik zie het verschil niet..) rondlopen met hun camera waar ze overal foto's van nemen. En vooral veel chinese/japanse bruiden met hun bruidsjurk aan en daaronder sneakers, heel charmant.. En als ze beginnen met de fotoshoot, doen ze hun pumps aan haha. :p

Er kwam vrijdag een chinees (of japanner dus) reserveren in ons restaurant. En ik zat dus achter de receptie.. En hij liep weer naar buiten, komt ie daarna terug en vroeg hij of ie een foto mocht maken. Dus ik had begrepen van de receptie.. maar hij had dus even 3 foto's van mij gemaakt. Ik dacht echt oké, hij zal nog wel nooit iemand met blonde haren gezien hebben ofzo.. haha als hij er maar blij mee is.

Oh, trouwens.. de boetiekjes en sieradenwinkels hier in Oia en Fira zijn echt geweldig!! Helaas wel ook erg duur allemaal.. probeer me maar in te houden anders ben ik in no-time blut!

See you XXX




  • 21 Mei 2012 - 21:58

    Yvonne Limpens:

    Heey Rachel,

    Ik hoorde van mam dat je nu in Santorini bent. Ik wist wel dat je op stage zou gaan maar niet wanneer.
    Jouw verslagen heb ik gelezen en het lijkt me echt wel sjiek. Het is in ieder geval een hele ervaring en wat je daar allemaal van leert. Wat een mooie foto's, echt plaatjes uit een fotoboek~!Ik hoop dat je snel gewend bent en dat je het leuk hebt. Jouw reisverslagen zal ik blijven doorlezen en af en toe een berichtje sturen, goed? Pas goed op jezelf en geniet ervan! Veel plezier!
    dikke poen Yvonne
    groetjes ook van de rest

  • 22 Mei 2012 - 12:55

    Rachel Boreas:

    Hey Yvonne!

    Wat leuk om iets van U te horen! En leuk om te horen dat U mijn verslagen leest.
    Het is best wel een grote omschakeling, maar het begint steeds wat meer te wennen dus dat komt allemaal wel goed. De omgeving hier is echt prachtig! Raak je niet op uitgekeken..
    Hoe is het bij jullie? Alles goed? En hoe is het weer? Hier is het erg wisselvallig. Het ene moment kan het bewolkt zijn en waait het hard en het andere moment schijnt de zon weer. Het waait hier snel over denk ik zo.

    Kus! En groetjes terug aan iedereen :)


  • 01 Juni 2012 - 17:40

    Yvonne Limpens:

    heey, dag Rachél,

    Hoe is het met jou? Hoe is het weer bij jullie? Ben je nog niet weggewaaid? Hier is het best wel een lekker weer, aangename temperatuur. Vandaag een beetje minder, maar die andere dagen veel zon. Zodat we toch wel weer lekker buiten kunnen vertoeven. We zijn druk bezig met de vanalles in het huis. Vandaag zijn de stucadoors begonnen. Dat zijn echte pratsj..bère!Maar och ja, dat hoort er ook allemaal bij.
    Heb jij ook nog een email-adres? Laat me dat ff weten.

    veel groetjes van ons allemaal!
    dikke knuffel
    Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Rachèl

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 10432

Voorgaande reizen:

07 Mei 2012 - 10 Oktober 2012

Santorini

Landen bezocht: