Hoogseizoen is begonnen - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Rachèl Boreas - WaarBenJij.nu Hoogseizoen is begonnen - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Rachèl Boreas - WaarBenJij.nu

Hoogseizoen is begonnen

Door: RachelBoreas

Blijf op de hoogte en volg Rachèl

04 Juni 2012 | Griekenland, Athene

Ik kan voor de eerste keer sinds ik hier ben zeggen dat het 'weekend' voorbij is. Voorheen heb ik geen enkele keer het gevoel gehad dat ik weekend had.
Zaterdagavond ben ik opstap geweest in Fira met Ilze, Denise en Daily. Na ongeveer een uur rondgelopen te hebben, om te kijken waar wat ligt en wat gezellig is, waren we blijven plakken bij de Highlander. De eerste ronde drankjes kostten €29 voor ons 4en. Mixdrankjes. Doen we niet meer dus. Terwijl het 'maar' €7,25 is per drankje.. Bij ons betaal je meestal €7,50 maar dan betaal je met muntjes. En dat lijkt op de een of andere manier veel goedkoper. We hebben ons daarna maar aan het drankje van de avond gehouden: Sex on the beach. En een of andere shotjes, wat net Bitter Lemon was.
De muziek viel tegen. In het begin foute gemixte hits en de rest van de avond alleen maar hiphop gehoord.
De stijl van de mensen hier is ook apart. Maar oké. Wij hadden ons sowieso wel geamuseerd. :)
Er zijn ook een aantal lounge clubs, met betere muziek. Maar daar ligt de gemiddelde leeftijd ietsje hoger en betaal je alleen al voor een biertje €6...

Mevr. Verheijen en Mevr. Ronda waren vrijdagmiddag aangekomen. Fijn om even twee bekende gezichten te zien!
Ik had zaterdag evaluatiegesprek op stage en het was best positief allemaal, maar er zijn natuurlijk ook nog een aantal competenties waar ik aan moet werken. Gelukkig heb ik nog 4 maanden om alles te leren.
Gisteravond zijn we met z'n zessen gaan uiteten, wat een goede afsluiting van het weekend was.

Vanaf deze week ga ik 6 dagen in de week werken en wordt zaterdag mijn vrije dag.. Zo heb ik tenminste nog een beetje een weekend-gevoel.
Vanaf nu spaar ik dus iedere week 1 dag op, zodat ik 3 weken eerder naar huis kan gaan en een paar vrije dagen op kan nemen als mijn ouders een weekje komen! :)

In mijn vrije tijd ga ik of zwemmen/zonnen in het openbaar zwembad naast ons of het dorpje in, of naar Fira toe. Ik ben van plan om op mijn enige vrije dag excursies te gaan doen en het eiland te gaan verkennen. We hadden de tip van mevr. Verheijen gekregen om de excursies die wij in het hotel verkopen te gaan doen, terwijl we dat zelf ook al wilde, maar het is echt te duur. Dus we moeten gewoon zeggen dat we hun product willen verkopen aan de mensen, in de hoop dat ze ons dan dus gratis laten gaan. Ben eens benieuwd.

Het hoogseizoen is inmiddels begonnen en de week Juni wordt voor ons in het hotel al erg druk, dus dat belooft wel wat denk ik. Ook in het dorpje lopen steeds meer toeristen. Wat erg vervelend is als je bijv. even een brood moet gaan halen bij de bakker.. er zijn overal smalle straatjes en al die toeristen stoppen om foto's te maken etc. Dus je slentert er maar achteraan omdat langslopen niet gaat. Maar oké. Als dat alles is.. ;)

Liefs X

  • 04 Juni 2012 - 16:35

    Yvonne Limpens:

    Hoi Rachèl,

    Ik heb je verslag gelezen en het lijkt mij ook weer fijn dat je het "weekendgevoel" terug hebt gevonden. Bij de hele week werken hoort dat er nu eenmaal bij. Goed te horen je nog samen met de andere dames en docenten een paar leuke dagen hebt gehad. Jammer dat die excursies zo duur zijn. Zijn er dan geen bureaus op het eiland die dat ook goedkoper aanbieden? Wat een paar schitterende foto's heb je gemaakt!!!
    Die konden zo uit een fotoboek komen.
    Hier is het pet weer...Het lijkt wel of het regenseizoen begonnen is. Gisteren de hele dag koud en regen en vandaag nog erger. We hebben maar weer de winterspullen gereed gelegd.....je weet maar nooit...morgen of zo...sneeuw?..neenee, grapje...
    Hopelijk komt de zon weer gauw terug!
    Stuur maar een beetje deze kant uit!

    veel groetjes
    liefs
    Yvonne en de rest

  • 18 Juni 2012 - 14:00

    Rachel:

    Hallo Yvonne!

    Sorry, voor mijn late reactie! Hoe gaat het? Heb gehoord dat het weer erg slecht.. Bah! Hopen maar op een goede zomer voor jullie! Ik zal een beetje warmte en zon naar jullie kant sturen. Dan stuurt u maar een beetje regen en kou naar hier want het is nu al 3 weken lang 30 graden, phoe, best vermoeiend ook!
    Afgelopen weekend was denk ik een van mijn laatste 'weekenden' vrij. Het is namelijk erg druk dan dus vandaar dat ik deze week een dag doordeweek vrij krijg i.p.v. zaterdag. Ik hoop, dat ik vanaf volgende week weer gewoon op zaterdag vrij krijg maar dat is nog even afwachten.
    We hebben via het hotel kunnen regelen dat we gratis een boottocht mogen maken! Wat normaal 70 euro kost. Dit gaan we vanaf nu bij iedere excursie proberen!
    Ik heb nog een aantal foto's gemaakt die ik morgen of anders deze week upload!
    Gaan jullie nog op vakantie in de zomer?

    Groetjes!!! Liefs xxx

  • 18 Juni 2012 - 19:08

    Yvonne:

    Goed van je, dat met die boottocht. Zeker proberen! Je weet nee heb je, en ja, kun je krijgen! Geniet van alle moois!
    gr.Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Rachèl

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 10425

Voorgaande reizen:

07 Mei 2012 - 10 Oktober 2012

Santorini

Landen bezocht: