Kalimera sas! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Rachèl Boreas - WaarBenJij.nu Kalimera sas! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Rachèl Boreas - WaarBenJij.nu

Kalimera sas!

Door: RachelBoreas

Blijf op de hoogte en volg Rachèl

05 Juli 2012 | Griekenland, Athene

Ti kanete? Hmm ja, het Grieks blijft een moeilijke taal. Ben er ook te weinig mee bezig om het echt te leren spreken. Ik houdt het denk ik toch liever bij het Spaans!

Ben momenteel op het werk. Het is nogal rustig dus ik kan even iets voor mezelf doen. Vandaar even deze korte update!

Vorige week hebben Daily en ik een catamaran boottocht gemaakt. Deze was wat minder intensief dan de vorige boottocht. We hebben niks anders gedaan dan in de zon gelegen en een halfuurtje gesnorkeld bij Red Beach. De tocht begon bij ons haventje Ammoudi. Eerste stop was bij de Hot Springs waar je kon zwemmen als je dat wou, maar omdat het 'net' waar we op lagen te chill lag en we er toch al de vorige keer hadden gezwommen hebben we deze maar geskipt. De volgende stop was bij Red Beach en hier hebben we een halfuurtje gesnorkeld naar 'onze steen' in de zee waar je even op kunt relaxen. Toen de toeter ging zijn we weer terug gezwommen naar de boot. Ik heb gezwommen alsof m'n leven ervanaf hong, had het gevoel alsof ik niet meer vooruit kwam. (Daily had zich flippers gepakt, een tip voor iedereen!) Nog een tip: insmeren met zonnebrandcreme :) ik werd al 'lobster' genoemd. :p

Ook hebben we een dagje een quad gehuurd. We hebben bijna het het hele eiland rondgecrosst. Eerst langs de kustlijn naar Fira, waar we even gestopt waren op Vourvoulos Beach. Super rustig strand, waar maar een iemand lag. Helaas kun je daar alleen maar komen met eigen vervoer, anders wist ik het wel. vanuit Fira naar Kamari en daar zijn we de hoogste berg van het eiland genaamd 'Profitis Ilias' opgereden. Op de top is de ingang van Ancient Thera, waar je door de overblijfselen van
de oude stad kunt lopen. Omdat m'n haren letterlijk bijna van m'n hoofd waaide, hebben we maar besloten om dit de volgende keer als we nog eens een quad huren te doen.
Hierna zijn we naar Perissa Beach gereden waar we even op het strand hebben gelegen. Daarna zijn we weer via de kustlijn terug gereden naar huis. Ik was daarna lekker uitgewaaid. Het is ook best wel vermoeiend om de hele tijd op te letten op de weg. Wat wel vreemd is, is dat ik in de taxi of bus altijd merk wat voor een gekken de Grieken zijn op de weg, maar op de quad merk je daar niks van. Misschien was ik er zelf een van haha.

Afgelopen zondag zijn we naar een verjaardsfeestje van Estelle geweest. Was erg gezellig!! Vanavond gaan we weer eens op stap in Fira. :)

Vanaf vandaag ben ik 'ingeburgerd' in Griekenland. Heb mijn laatste burgerservicenummer gekregen waardoor ik 'legaal' mag wonen en werken hier. Tenminste, voor zover we legaal hier kunnen zijn.. Er is namelijk sinds een paar maanden geleden een nieuwe wet ingevoerd waardoor het heel moeilijk is om hier als buitenlander legaal te mogen werken. Vanuit Nederland is Fanari gewoon erkend als leer/-stagebedrijf, maar in Griekenland niet. Wij zijn dus in principe illegale stagiaires. Ik werk legaal van maandag t/m vrijdag van 10:00u tot 12:00u en zaterdag en zondag zijn mijn vrije dagen. Haha ja, was het maar zo. :p
In ieder geval blijven alle papieren die ik nu heb gekregen geldig, ook als ik terug in NL ben.

Tot snelll, kusjes!

  • 14 Juli 2012 - 14:12

    Roel Halbersma:

    Hoi Rachel!
    Erg leuke blog heb je , op een leuke speelse manier geschreven !!
    Het is het volgen wel waard!
    Keep the spirit alive ( zoals een ex collega zou zeggen ;))

    Groetjes Roel

  • 30 Juli 2012 - 18:11

    Rachèl Boreas:

    Dankjewel nog! Beetje late reactie, sorry. Ben hier niet zo vaak online. Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Rachèl

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 10427

Voorgaande reizen:

07 Mei 2012 - 10 Oktober 2012

Santorini

Landen bezocht: