Karma is a bitch - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Rachèl Boreas - WaarBenJij.nu Karma is a bitch - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Rachèl Boreas - WaarBenJij.nu

Karma is a bitch

Blijf op de hoogte en volg Rachèl

31 Juli 2012 | Griekenland, Athene

Dus, het word maar eens tijd voor weer een nieuwe update hier zo! :)
In het hotel is het druk, druk, druk! Hoogseizoen is nog steeds volop bezig en dit zal nog wel zo'n dikke 6 weken aanhouden. Yes, wat hebben we er een zin in! Niet, natuurlijk.. Maar ach, zo erg is het nu ook weer niet. Er zijn ook leuke dagen op het werk als de sfeer wat minder gespannen is. Hoogseizoen betekent nu eenmaal dat iedereen vermoeid is, snel geirriteerd en dus ook gestresst. Tenminste, bij Fanari Villas. But it doesn't show off.. de gasten vinden het nog steeds een 'paradijs'. Goed voor hun!

Afgelopen week begon rustig. Ben dinsdag gaan zwemmen bij Ammoudi, ons haventje. Je kunt daar, na een onstabiel pad waar afvallende stenen op zijn gevallen, zwemmen naar een kerkje. Deze is gevestigd op een rots midden in de zee. Vanaf die rots kun je naar onder springen, paar meter hoog. Is iets voor de volgende keer, als ik opeens van mijn hoogtevrees af zou zijn... Was een relaxed middagje!

Vanaf donderdag, begon de week pas echt. Had vrij, donderdag.. Ben even met Daily naar Fira geweest en daarna wat rond geslenterd door onze 'woonplaats', heel raar om te zeggen.
Ben 's avonds gaan uiteten bij Kyprida samen met Denise, was heel gezellig! Zijn daarna nog even het dorpje in geweest en we konden het natuurlijk niet laten om iets te kopen..

Vrijdag kwam ik erachter dat ik mijn pinpas kwijt was, hij zat niet in mijn beurs. Later kwam ik erachter dat ik hem waarschijnlijk los in mijn tas had gestopt nadat ik donderdag had gepind om de stenen die ik gekocht had te betalen. Ik was in het dorp met Denise en dus gingen we even naar mijn appartement om te kijken. Geen pinpas. Toen begon de paniek.
Eerst zijn we naar de politie gegaan in Oia. Deze is gevestigd naast de pinautomaat waar ik had gepind. Geen pinpas gevonden/afgeleverd. Moest naar de bank in Fira de dag erna (zaterdag dus) om hem op te halen. Als het goed is slikt de automaat 5 seconden nadat je de pinpas niet eruit neemt, in. Was wel een opluchting.
Daily was zo aardig om haar avonddienst in te ruilen voor mijn ochtenddienst zodat ik zaterdagmorgen naar Fira kon gaan. Denise was zo aardig om extra vroeg op te staan om met mij mee te gaan. Gelukkig had ik van iedereen support, haha. Eenmaal in Fira, uiteindelijk de bank gevonden, was ie dicht. Waarom ook niet? Wachten dus tot maandag.. ook nog in de hoop dat mijn pinpas ook wel echt is ingeslikt!

Zondag hadden Daily en ik voor de eerste keer 's ochtends samen met zijn tweeen gewerkt. Onze stagebegeleider had dus vrij zodat Daily en ik 's middags een auto konden huren. We zijn naar Pyrgos geweest, authentiek Grieks dorpje, heel stil, niks te doen, mooi om foto's te maken, mooi uitzicht en we waren een beetje verdwaald. Daarna zijn we naar de top van de hoogste berg gereden waar je heel mooi uitzicht had over het eiland en zonsondergang maar verder was er niks. Op de terugweg zijn we gaan eten bij een mexicaans restaurant. Het eten was wel goed, maar werd uiteindelijk nog beter nadat we weer terug in de auto zaten. Daily wou namelijk pinnen om te betalen. Dus die man haalde haar pasje door de automaat, gaf haar een bonnetje en zei dat het goed was. We hebben dus waarschijnlijk gratis gegeten want ze had niet eens haar pincode ingetoetst. HAHA :)
Hierna zijn we een ijsje gaan eten in Kamari. Op de terugweg naar Oia was het donker en ik reeg de lichten van de auto niet aan, alleen maar het groot licht. We waren dus echt een gevaar op de weg, hebben iedereen verblind. Eenmaal aangekomen in Oia zijn we even snel gestopt bij Vazeos en maakte iemand van daar het licht met een beweging aan. Oeps!

Gister zouden we dus eerst met de auto naar Fira gaan, naar de bank voor mijn pinpas, naar het tankstation om te tanken en naar de Carrefour om boodschappen te doen. Omdat we een auto hadden, konden we sixpacks water inslaan en allerlei andere spullen. Nadat we dikke 10 minuten erover gedaan hadden om een parkeerplaats te vinden, vertelde me een medewerker van de bank dat de automaat alleen op maandag geleegd wordt. Heb mijn naam en telefoonnummer achtergelaten, ze zullen me bellen als mijn kaart terecht is. Heel fijn. :) Oke, dan maar boodschappen doen! Daily had in Oia 40 euro gepind. Wij een hele kar ingeslagen en ik loop er fijn mee naar de auto om alvast alle spullen in te laden terwijl Daily met haar pinpas wil betalen, pakt haar pinpas niet... Irritatie begint.
Wij dus terug in de auto, naar de bank gereden, kon Daily geen geld opnemen, terwijl ze wel nog genoeg geld omgezet had. Die hele kar konden we dus vergeten. Kwamen we ook nog niet verder met de auto omdat we een eenrichtingsweg ingereden waren. Na een tijdje achter- en vooruit te hebben gereden konden we uiteindelijk ergens draaien en zijn we dus maar gaan tanken. Hierna wilden we direct naar het strand rijden om te relaxen, wat een ochtend! We hadden even behoefte om lekker te zwemmen in de zee. Uiteindelijk aangekomen op het strand, konden we niet eens helemaal de zee in want de stroming was erg wild. Ook geen succes dus. Nadat we misschien een kwartier in slaap waren gevallen zijn we naar Ammoudi gereden voor een ijskoffie. Had de auto scheef geparkeerd naast de weg dus wou hem wat beter parkeren. Ook dit was ons niet gegund. Kreeg hem niet meer in zijn achteruit dus hij rolde steeds vooruit. Heb hem maar gewoon zo laten staan en zijn een ijskoffie gaan drinken. Daar heb ik Vazeos (autohuurbedrijf) maar gebeld. In 5 minuten waren ze daar. Die man ging in de auto zitten en reed in een keer achteruit. Haha, hoe kan het ook anders.

Voor nu is weer even alles onder controle, hopen maar dat ik mijn pinpas zo snel mogelijk terug krijg! Morgen dagje vrij, laatste voor de komende 2 weken.. Daily's ouders komen op bezoek en omdat zij 3 dagen achter elkaar vrij krijgt, werk ik de hele week door. Ben eens benieuwd.

Filakia! (Kusjes)

  • 31 Juli 2012 - 14:43

    Pffft...:

    Spannende avonturen daar.. goeie moed!! :-)

    Marcel.

  • 31 Juli 2012 - 16:57

    Yvonne:

    Hoi Rachel,
    Nou, dat is me nogal wat je zo allemaal meemaakt.
    Hopelijk heb je snel je pinpas terug,...uiteindelijk komt alles weer goed!
    groetjs
    Yvonne en de rest.

  • 31 Juli 2012 - 21:41

    Rachèl Boreas:

    Hoi Yvonne en iedereen!
    Hoe gaat het?
    Ga morgen zelf maar eens bellen of langs bij de bank om nog maar eens na te vragen! Komt wel goed.
    Hoe is het in la France? :)
    Groetjes xxx

  • 03 Augustus 2012 - 18:14

    Mam En Pap:

    hoi, schat.
    hoe gaat ie, nog 3 weekjes en dan zien we elkaar weer . kan niet wachten, pappie.

  • 05 Augustus 2012 - 18:24

    Rachel:

    Jeej, het is dus uiteindelijk toch nog gelukt om een reactie te plaatsen! :D Ben trots op je!
    Ik kan ook niet wachten om jullie weer te zien. De tijd kan niet snel genoeg gaan! Nog 22 daagjes :)

  • 05 Augustus 2012 - 21:23

    Mam:

    hallo schat , even een reactie op je sms .
    het weer is hier benauwd en wisselvallig met onweersbuien, ernzijn verschillende noodweren in holland
    geweest. het is goed om woensdag te skypen op afgesproken tijd. kus mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Rachèl

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 10424

Voorgaande reizen:

07 Mei 2012 - 10 Oktober 2012

Santorini

Landen bezocht: